Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Anna - 17 februari 2009 13:36

Ja, så var jag här igen...


Min tillvaro slogs återigen  i spillror för ca ett år sedan. En underbar människa lämnade den här världen - lämnade mig! ="( Världen blev tom och kall, och allt kändes fullständigt meningslöst... Men nu sitter jag här igen och ska försöka plocka upp spillrorna. - Känns som att jag har varit här förut?! =/ Men, men; Livet går ju på något underligt sätt vidare.


Vad har hänt under året som gått? Det har väl inte hänt särskilt mycket... Jag har fått några nya mediciner utskrivna och en ny "kontakt" inom psykiatrin. Är det till det bättre? Nae, jag står fortfarande och trampar i samma gamla fotspår, kämpar fortfarande med samma känslor och frågor. För tillfället är väl min depression något bättre och mina ångestattacker kommer inte lika ofta; men så har det ju varit så många gånger förut... Sedan kommer frågorna, känslorna och tankarna tillbaka och då blir min tillvaro "svart" igen.... Så det känns ganska hopplöst emellanåt. Ska jag bara gå och vänta på att tillvaron ska bli "svart" igen eller ska jag återigen våga hoppas på att jag en dag ska få må bra???!!! Jag vet faktiskt inte....


Tusen kramar till Er alla som har det svårt!!!


Ovido - Quiz & Flashcards