Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Anna - 15 maj 2007 00:07

Är ofta inne och läser på min väns hemsida för "vuxna barn" - http://www.freewebs.com/vuxnabarntillmissbrukare/index.htm . Under en rubrik kan man läsa "Trygg i kaos". Det stämmer så otroligt bra! Att man finner "trygghet i en kaotisk tillvaro", det är ju känslor man alltför väl känner igen - en "kaotisk tillvaro"... =( 

Idag hände det som vanligt något som inte var till det positiva i mitt liv - den person som jag nästan ser som min "mamma" (eftersom jag inte har någon relation med min "riktiga" mamma) var tvungen att åka akut till sjukhuset, hon var ganska sjuk... ='(  Jag skulle iväg till min sambos syster vid sjutiden, men eftersom jag fick hjälpa till med ett par saker pga att min "plast-mamma" (kan vi kalla henne *ler*) var tvungen att åka till sjukhuset så fick jag bråååttom att hinna med det jag skulle göra innan jag skulle iväg. När jag snabbt i mitt huvud organiserade upp hur jag skulle göra för att allt skulle hinnas med, så snabbt som möjligt, och sedan snabbt satte igång med det som skulle göras så stannade jag plötsligt upp i det jag höll på med... Känslan var verkligen sååå välbekant! Just då var det "kaos", för att allt skulle hinnas göras på så kort tid som möjligt, och helt plötsligt blev jag alldeles lugn inom mig - då kunde jag organisera! Då insåg jag att de enda stunderna när jag kan organisera och kan göra saker snabbt och rationellt det är när det är "kaos"! Det kan vara att jag har fruktansvärt bråttom till något - då sätter jag fart och gör oss alla i ordning på en sekund, eller så är det något som hänt som måste organiseras snabbt - då kan jag plötsligt organisera upp allt som ska göras i mitt huvud... Det är väl därför jag har trivts så bra med att arbeta med det jag gjort - handel och restaurang - för i de arbetena är det ofta stressigt och saker måste ske snabbt.


I det ögonblicket såg jag hela mitt liv "koncentrerat" till kaos - insåg att jag knappt fungerar utan kaos, utan kaos känner jag mig helt tom och kan inte ens organisera två tankar i mitt huvud.... =(  Det var en ganska konstig känsla jag fick i det ögonblicket jag insåg detta.....!   = I


Ovido - Quiz & Flashcards