Alla inlägg den 5 maj 2007

Av Anna - 5 maj 2007 09:56

Jaa, jag har ju inte skrivit på ett tag - men jag har haft "skrivtorka"... Eller rättare sagt: jag har kommit in i en "svacka", och varit sååååå fruktansvärt trött så jag har inte fått ihop tankarna till att skriva något... =( Men jag har tittat in hos mina vänner här och skrivit lite - det är alltid lättare att skriva till någon annan, tycker jag , än att komma på något själv att skriva när man är heeelt tom i huvudet. Men idag känns det som att tankeverksamheten är igång liiite i alla fall... =I (Jag hade en heldag i stallet! =) )


Varför har jag alltid dåligt samvete för allt jag gör???

Min sambo delar inte alls mitt intresse för djur - vilket gör att vi ofta tjafsar om detta.... Framför allt så har han "problem" med mitt hästintresse. Jag är en ännu trasigare människa om jag inte får eller kan åka till stallet.... Den sista tiden så har min sambo fått en sur min varje gång jag sagt att jag ska till stallet vilket har gjort att jag känt - vilket givetvis varit fallet - att han inte "uppskattar" att jag går till stallet. Detta har medfört att jag inte gör det, vilket i sin tur resulterar i att jag mår ännu sämre - för jag kommer aldrig bli hel utan hästarna!!! Så har jag dåligt samvete när jag går till stallet för min sambos skull (varför jag nu ska ha det???!!!) - detta medför att jag inte går till stallet annat än när jag måste.... Detta i sin tur leder att jag får otroligt dåligt samvete för min hästs skull, sedan leder det till att jag försöker "förtränga" stallet för det får mig bara att må ännu sämre när jag tänker på att jag inte gått dit... ='( Detta leder i sin tur att jag "stänger av" och blir låg, vilket medför att jag inte är så rolig mot/med barnen som jag vill vara, och så får jag dåligt samvete för det.... Detta leder till att det blir kaos i min lilla hjärna - som redan har svårt att få ihop tankarna - så sedan får jag inget gjort! Saker och de få vänner jag har (sedan jag "rensat" bort de som inte var "riktiga" vänner) försvinner ur mitt huvud och när jag inser det så får jag ännu sämre samvete.... =I Sedan slutar det med att jag sitter i soffan eller på en köksstol och bara stirrar framför mig och inte får ihop tankarna till att ens gå och klä på mig..... - Och till slut så får jag dåligt samvete för det!!!!!! Varför får jag dåligt samvete för allt jag gör (eller inte gör)???!!!


Jag önskar jag kunde vara en lite trollfe som kunde ordna så att allt blev gjort utan att jag gör något mot någon så att den bli sur på mig..... - fast någon fe skulle väl jag inte bli, om jag nu kunde önskat mig det, jag skulle väl snarare bli en gammal häxa!  =)


Många kramar till Er alla som tittar in här!!!

Ovido - Quiz & Flashcards