Direktlänk till inlägg 6 april 2007

Var finns andra

Av Anna - 6 april 2007 00:39

Finns det några maskrosbarn eller vuxna barn som känner sig lika vilse och ensamma som jag??? Jag har alltför många gånger fått erfara att människor jag trodde var mina vänner inte var det när det väl gällde... :( Så efter att ha blivit "bränd" av alltför många sk vänner insåg jag att de enda man verkligen kunde lita på var djuren - och därefter "städade" jag bort dessa människor, och har sedan dess hållt mig till djuren när jag mått och mår dåligt. Men de älsklingarna är ju inga maskrosbarn eller vuxna barn... Det skulle verkligen vara så underbart att få prata, lyssna, få tröst och trösta någon som vet och verkligen förstår hur det är att vara ett "vuxet barn"!!!

Jag saknar en vän....... :'(

 
 
Solgul Maskros

Solgul Maskros

10 april 2007 06:33

Visst finns vi, vilken tur att du har djuren, jag har stickningen. Jag är fundersam på det där med vänner, jag har bara en riktig vän men min tanke har slagit har jag det. Jag kan bli din bloggvän jag länkar till dig.

Kram får en anna maskros

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

10 april 2007 10:42

TACK!!! Du får såååå jättegärna bli min bloggvän!!! :) Tack och kram på dig!

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

 
pia

pia

10 april 2007 17:09

Hej tack för att du skrev i min blogg. Och visst finns vi maskrosor gömda i världen, men det ser ut som det kommer fler och fler. TYVÄRR.
Men jag känner igen mig i det du skriver så fortsätt att skriva.
DU BEHÖVS..KRAM:)

http://maskrosblomman

 
pia

pia

10 april 2007 22:27

Kan jag länka till dig?
Hoppas det ok säg till annars om inte:)
KRAM

http://maskrosblomman

 
Anna

Anna

12 april 2007 10:19

Hej! Tack för att du tittade in i min blogg, och skrev till mig!!! Det känns så skönt att inte känna sig så ensam längre!!!! Du får jättegärna länka till mig!!! :)
Kramisar

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

 
Rebecka

Rebecka

13 april 2007 13:44

Jag skriver gärna med dig och med många flera. Känner precis som du...man är sviken utav vänner som försvinner när de verkligen behövs..och ingen verkar riktigt förstå varför man mår så dåligt.

http://bkzblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Nilla

9 maj 2007 00:08

Hej Anna! Såg ett inlägg som du skrivit hos Maskrosblomman, http://maskrosblomman.bloggagratis.se/246-beroende/#125191

OJ!! Trodde det var JAG som skrivit prexis det! Men det var du... Å även det du skrivit här, om djuren, om människor som sårat o så... thats me! Det är mina kommentarer det med... men det är du som skrivit...

Jag tänker så här idag... att det är en konst i sig, en konstart, att försöka bibehålla sin egen glädje, trots elakheter ifrån andra, och att aldrig tillåta de, som inte kan göra en lycklig, att få ta den glädjen ifrån en... *stort ämne*

Jag känner igen mig såå mycket i det du skriver.. Ville säga det.. och jag vet,att jag är ett vuxet barn. Jag försöker idag på olika sätt, försöka hitta vägar framåt... har kommit på ett par som jag hoppas på...

Vill du, så hör jättegärna av dig.. jag blev så glad av att läsa allt du skrev!

Vad har du för djur? Jag har hundar...

/Vuxet barn, Maskrosbarn, Asfaltsbarn, Osynligt barn...



 
Anna

Anna

9 maj 2007 10:54

Nilla!
Roligt att du hittade hit till mig. =) - Välkommen! Vad glad jag blir om jag kan glädja - och kanske hjälpa - ngt genom det jag skriver!!!

Låter bra att du hittat några vägar som verkar gå framåt! Det hoppas jag oxå på att de gör! *håller tummarna*

Jag har en häst (- som är min största vän och tröst när jag mår som sämst!), och så har jag två underbara katter. Min älskade vovsing lämnade mig sent förra sommaren.... ="( *gråter fortfarande* Jag saaaaaknar honom så fruktansvärt mycket!!!!! Han och jag har gått igenom så otroligt mycket tillsammans - både roligt och jobbigt, han fanns alltid där för mig under fjorton år... Utan honom är det sååå tomt! ='(

Jag hör gärna av mig; har du någon blogg- eller mailadress jag kan höra av mig till? Annars hörs och syns vi "här hos mig"!

Kramar

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

9 maj 2007 23:02

Hej Anna!

Tack för tummarna! Inget är helt klart ännu, men jag ska anmäla mig till lite olika saker, undersöker olika vägar...

Usch så ledsamt med din hund!! *feeestår* Känner med dig... det är kärlek på hög nivå mellan sig själv och sina djur...

Jag har mist 2 kattor, de står på min andehylla i en urna... och jag har mist 3 små söta valpar, ca 20 dgr gamla, i januari, dom dog i min hand, jag var fullständigt förkrossad, stod på sjukhuset med dom, kunde inget göra... CHOCK! Minns inte januari, mins inte februari, knappt mars heller... lucka. Jag fick då hoppa av den skola jag påbörjat... jag kunde inte fungera eller ta till mig något alls...

(Sorg... jag miste även min fästman när vi var 29 år... ett helt år försvann i dimma... och fem års sorg och trauma på detta... en annan historia)

Men åter till djurens värld... Jag har en tik på lite över 2 år idag, och sen har jag två hannar på 11 och 13 år... orolig ibland... de är inte så unga längre... de har följt mig överallt...

Ja, djur står mig sååå nära min hjärterot... jag har även undrat, om jag inte kan göra mer för djuren på något vis på annat vis...

Du får jättegärna skriva till mig om du har lust... katajan@hotmail.com

Kram från Nilla

*Vem sa att livet är enkelt? Ingen...*





 
Anna

Anna

14 maj 2007 15:08

Nilla!

Ja, det är verkligen kärlek på hög nivå mellan sig själv och djuren!!! Vet ju precis hur det känns att mista sin bästa vän - även om min vovsing var gammal och hade levt sitt liv klart, och hade fått vara pigg och frisk i stort sett hela sitt liv, så är det så otroligt jobbigt! =( Saknaden blir ju fruktansvärd!!!!!!!!!! Oturen att mista tre stycken på samma gång måste ju varit så fruktansvärd!?
Vad är det för ras på dina hundar? Jag skulle också vilja kunna göra mer för djuren. Det finns ju så många som inte har det bra.... =( Det finns ju en ny utbildning på SLU (sedan några år tillbaka) som heter "Etologi och djurskydd" - den har jag lite funderingar på att läsa faktiskt. Vet bara inte om jag skulle orka läsa tre år på högskola....?! Det fungerar ju inte riktigt som det ska i mitt "hjärnkontor" för tillfället.

Vad hände med din fästman? (- Vill du inte att vem som helst ska läsa det du skriver till mig så är det bara att skriva det i inlägget, så publicerar jag den inte! Eller om du hellre vill skriva till min mail så får du sååå gärna göra det! -Adressen finns under min presentation.)

Nej, livet är ju tyvärr inte enkelt! Vore livet helt okomplicerat skulle man väl inte uppskatta det på rätt sätt, så helt okomplicerat ska väl livet inte vara....? Men det skulle ju inte göra något om livet vore liiite enklare! =)

Många kramar tillbaka!!!!

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 10 april 2009 12:58

Det låter som att det mesta i mitt liv är skit(!), men så är det inte... Mitt mående går väldigt mycket upp och ner. Jag kan må okej ena stunden, men i nästa stund (av olika anledningar) kan jag rasa fullständigt ner på botten. Och när jag väl är ner...

Av Anna - 8 april 2009 08:08

Vem är jag egentligen??? Tycker att jag känner mig själv rätt bra, men gör jag det egentligen? Jag har ju inte lyckats få någon i min närhet, eller de psykologer jag varit hos, att förstå vem jag är, hur jag mår och vad jag behöver.... Kan jag verkli...

Av Anna - 5 april 2009 19:12

Så fort jag kommer in i mina svarta perioder beskyller min sambo jämt mig för att vara arg.... Det spelar ingen roll huuuuuur många gånger jag försöker förklara, och tala om, att jag är inte arg - utan att jag mår dåligt!!!!!!! Vad får man till svar?...

Av Anna - 4 april 2009 11:31

Fasen, jag mår verkligen skit idag =( Jag orkar inte ens ta mig i kragen och gå ut i trädgården i solskenet! Jag vill bara sova, vet inte om jag egentligen vill vakna upp igen... Jo, det vill jag!!! Men jag vill sova läääänge!!!!!!!! Jag orkar inte m...

Av Anna - 4 april 2009 08:46

Nu har jag gått med ångest i flera dagar =( Jag tar mina Attarax när det är som värst, och de hjälper för ett tag... Men igår började jag känna av hjärtklappningen också - vilken jag inte känt av på flera år. Jag förstår inte vad jag ska göra eller v...

Ovido - Quiz & Flashcards