Direktlänk till inlägg 15 april 2007

Vem är jag???!!!

Av Anna - 15 april 2007 20:47

Jag vet inte hur många gånger jag fått höra från min syster och min mamma att min uppväxt inte varit "så farlig, vi hade mycket roligt också"... Jovisst, det hände ju inte bara tråkiga saker under min uppväxt - men alltför många för att de ska ha förstört "mig". Jag undrar sååå vem den lilla flickan som blev "jag" hade varit idag om hon inte fått vara med om- och behöva ta hand om all skit hon fick göra!!! Vem hade "jag" blivit då?????

Jag blir så ledsen när jag tänker på den lilla flickan som inte fick vara barn... :'( Varför lät min mamma oss växa upp på det viset?! Vi barn hade ju inget val, men det hade ju hon. Och hur kan hon säga att "det var inte så farligt" när hon ser hurdan jag är och hur jag mår idag??? Hon har alltid sagt att jag är sjuk i huvudet - och det kanske jag är, men i så fall beror det ju på att hon lät mig växa upp i den skit som hon gjorde... Men det har inte varit så roligt att samtidigt som man tagit hand om deras skit fått höra att man är sjuk i huvudet! - Hur tror hon att man ska kunna fungera som ett normalt barn, eller en normal person, när man växer upp med all skit man fått se och vara med om??? Dessutom har hon ju sagt till min sambo att det "faktiskt inte var så farligt", så det tror han mer på än på mig... Känns ju jätteroligt att han tror mer på henne än på mig!!!

Jag vet verkligen inte vem jag är... Jag är som en kameleont: behöver jag vara trevlig och en "fin flicka" är jag det, behöver jag vara en bitch är jag det, behöver jag vara ordentlig är jag det, behöver jag vara en partypingla är jag det, behöver jag vara en flirtig "bimbo" är jag det... Varför är det så??? Och vem bestämmer att jag behöver vara alla de personligheterna??? Det är väl jag antar jag som bestämmer det... Jag måste ju alltid anpassa mig, jag måste ju alltid vara alla till lags så att ingen ska tycka illa om mig, jag måste ju vara som "alla andra"  - eller???? Måste jag det???????????

Jag vet inte vem jag är, men kanske en vacker dag så kanske jag "hittar" mitt "jag"... Undrar vem det är?


Massor av kramisar till alla Er som brukar skriva uppmuntrande inlägg till mig!!! Stort TACK för dem! De hjälper mig sååå oerhört mycket!!!


Kram och sov gott!!!

 
 
Ingen bild

Stina

15 april 2007 22:00

Tjeenare bruden!!
Jag blir så arg då jag läser det där om att din sambo tror på mer vad din mamma säger...och jag blir så vansinnigt arg på din mamma som säger"det var väl inte så farligt" vilket hån mot dig!!!
Men hon förstår väl inte bättre...inte din sambo heller kanske.Jag känner igen det där med min mamma(hon lever i någon sorts förnekelse tror jag)för hon säger"man ska inte leva kvar i det gamla,man måste glömma och gå vidare"Visst men man måste kunna prata om det som varit,bearbeta det för att sedan kunna gå vidare!
Om jag var Du skulle jag känna mig otroligt oförstådd för finns det nåt värre än att inte bli tagen på allvar?!Jag bara undrar...nädu bruttan det är bara att säga ifrån på skarpen!Och låt inte dina nära få behandla dig på det där sättet.
Ursäkta mig om jag skriver detta men hur 17 är din sambo funtad egentligen??
Han ska tro på vad DU säger i första hand..
Det är ju en självklarhet tycker jag,stå på dig!
Puss&Kram

 
Rikke

Rikke

15 april 2007 22:01

hej hej, slank in här och hittade en otroligt nyttig sida....
kommer fortsätta läsa vidare när jag känner igen mig så i ditt skrivande!
Fortsätt tjejen!Kram/Rikke

http://www.rikkenilsson.bloggagratis.se

 
Solgul Maskros

Solgul Maskros

16 april 2007 17:34

Hej lilla vackra Anna! Tack för alla dina värmande ord hos mig, jag har idag skrivit mycket och tårarna rinner när alla minnen tränger på.
Jag känner igen din sambo i mitt ex, han trodde alltid på min mamma, var alltid hennes part för vi hade måna diskutioner min mor och jag för jag prvade att säga ifrån men det slutade med att jag grät och de satt och hackade på mig,
Min sambo som jag lever med idag, han förstår till en viss del men inte helt ut men han har varit med mig och träffat psy och han förstår mer och mer. Så fråga din sambo om han vill träffa en psy med dig för anars kommer du attbara gå djupare och djupare , jag vet för jag har varit där...

Är så rädd om dig/Kram

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se

 
Solgul Maskros

Solgul Maskros

17 april 2007 06:13

Vill bara säga God Morgon och ge dig energi för dagen.
Kram

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

17 april 2007 11:21

Tack Stina! Jag har också funderat på huuuuur han är funtad! Har tyvärr inte kommit fram till något svar än, får fundera lite till... Antar att min mamma också lever i någon förnekelse... Det är ju tråkigt för barnen bara att varken ha någon mormor eller morfar, men de klarar sig kanske(?) lika bra utan...
Puss & Kram på dig oxå!!! :)

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

17 april 2007 11:28

Gulliga Solgul Maskros!!! Jag ska nog fråga min sambo om han skulle kunna tänka sig att följa med mig till en psykolog... Problemet är ju bara det att jag just nu inte har någon.... Den jag gick hos sist förstod mig ju inte överhuvudtaget - han sa att jag nog inte behöver prata med någon, utan att det räcker med medicin - och ooom jag skulle må sämre så kunde jag höra av mig... Tack för det sa jag och gick därifrån och smällde igen dörren efter mig! Men jag ska försöka leta reda på en ny... Stort tack för ditt stöd!!! Det betyder jättemycket!!!
Och stort TACK för godmorgon-hälsningen och för energin!!!
Många KRAMISAR och massor av energi till dig och din dag!!!

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

9 maj 2007 00:59

Du måste ingenting... du måste inte anpassa dig... du är född i frihet. Friheten också, att säga ifrån, säga nej... känns det inte bra, så backa och gå...

Och du är värd uppskattning, uppmuntran, omtanke, kärlek... det är vi alla. Som djuren, de bara ger och ger värme... och man vill bara ge och ge dem mer och mer tillbaka... kärlek. Villkorslöst... kravlöst... kärlek.

Vi är alla värda att älskas för den vi är, så som vi är, när vi bara är... och med fel och brister, för det har vi alla, det finns inga perfekta.

Jag berördes illa, av att din sambo tog din mammas parti mot dig, illa tycker jag, mycket illa. Jag hade inte accepterat det... behöver din sambo gränser, uppfostran, för vad som är rätt och fel? Jag reagerade också på, att han inte uppskattar din glädje, över att du vill rida och din kärlek till dina hästar... Är han en fångvaktare? Isåfall är det han, och inte du, som behöver hjälp...

Vi är alla födda i frihet... att göra det som vi mår bra av... det har ingen på denna jord, rätt att ta ifrån oss! Då gör ANDRA fel.

Vi är alla värda kärlek, och att bli rättvist och trevligt bemötta av andra... och kan inte andra förstå detta, så kan det aldrig bli ditt fel...

Vi är alla värda, att få ha föräldrar, som förstår sitt föräldraransvar och som kan ta ansvar för sina barn, och lära dem mängder av saker, kunskaper, visa, lära ut... en förälder som går i täten, FRAMFÖR sina barn. Å har vi inte haft det, så har föräldern brustit i sin föräldrarroll och sitt eget ansvar mot barnet... Det är ALLTID föräldrarnas fel, de vuxnas fel, íngenting är oskyldiga barn och djurs fel... ingenting...

Det finns regler... det finns gränser... bra att veta om dom... då kan man sen börja säga ifrån till andra... och ta makten över sig själv och sitt eget liv, och få frid till slut... av vetskapen, att man gjorde rätt och inte fel... och slipper dåligt samvete hela tiden...

/Maskrosbarn som bor i Gränslandet...

 
Anna

Anna

9 maj 2007 11:47

Stort TACK Nilla för dina värmande ord! Jag blir alldeles gråtfärdig när jag läser... Dina ord gick rakt in i mitt hjärta och värmde såååå! =)
Tusen, och åter tusen kramar, till dig min vän!!!

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 10 april 2009 12:58

Det låter som att det mesta i mitt liv är skit(!), men så är det inte... Mitt mående går väldigt mycket upp och ner. Jag kan må okej ena stunden, men i nästa stund (av olika anledningar) kan jag rasa fullständigt ner på botten. Och när jag väl är ner...

Av Anna - 8 april 2009 08:08

Vem är jag egentligen??? Tycker att jag känner mig själv rätt bra, men gör jag det egentligen? Jag har ju inte lyckats få någon i min närhet, eller de psykologer jag varit hos, att förstå vem jag är, hur jag mår och vad jag behöver.... Kan jag verkli...

Av Anna - 5 april 2009 19:12

Så fort jag kommer in i mina svarta perioder beskyller min sambo jämt mig för att vara arg.... Det spelar ingen roll huuuuuur många gånger jag försöker förklara, och tala om, att jag är inte arg - utan att jag mår dåligt!!!!!!! Vad får man till svar?...

Av Anna - 4 april 2009 11:31

Fasen, jag mår verkligen skit idag =( Jag orkar inte ens ta mig i kragen och gå ut i trädgården i solskenet! Jag vill bara sova, vet inte om jag egentligen vill vakna upp igen... Jo, det vill jag!!! Men jag vill sova läääänge!!!!!!!! Jag orkar inte m...

Av Anna - 4 april 2009 08:46

Nu har jag gått med ångest i flera dagar =( Jag tar mina Attarax när det är som värst, och de hjälper för ett tag... Men igår började jag känna av hjärtklappningen också - vilken jag inte känt av på flera år. Jag förstår inte vad jag ska göra eller v...

Ovido - Quiz & Flashcards