Direktlänk till inlägg 22 maj 2007

Deppig dag

Av Anna - 22 maj 2007 10:32

Vet inte riktigt varför, men idag är det en riktigt deppig dag.... =( Jag känner att jag måste sätta mig och ringa och försöka få tag i någon som kan hjälpa mig.... Vet bara inte riktigt vart jag ska ringa... =| Har provat psykiatrin på sjukhuset via mail; de tyckte jag skulle ringa vårdcentralen(!?) och höra mig för där. Problemet är bara det att jag inte ooorkar ringa runt och förklara "mig själv" mer. Visste jag vart jag skulle ringa, för att komma till "rätt" person, skulle det inte vara några problem - men jag är sååå trött på att behöva ringa runt! Man blir ju inte ens runtkopplad, utan ska själv ringa runt till olika instanser.... Och på varje instans ska jag förklara mina "problem" på nytt - det blir tjatigt, jobbigt och jag blir ännu mer deprimerad när jag ska behöva göra det! Så det slutar med att jag struntar i att ringa vidare... Det är ju så typiskt också att de dagarna när jag kanske skulle orka ringa runt - de dagarna när jag mår lite bättre - då mår jag så pass bra så att jag inte känner behovet av att jag måste ringa någon, då mår jag så pass bra så att jag inte vill "tänka på" de svarta dagarna, så då ringer jag inte heller.... Snacka om att ha kommit in i en ond cirkel!!! Ska väl försöka ta mig i kragen och rycka upp mig.... - det blir nog tyvärr bara inte idag om jag känner mig själv.... =(


Många kramar till Er mina vänner som kommer hit och ger mig styrka för att gå vidare!!! Era påhälsningar här betyder så oerhört mycket!!!!!!! =)

*kraaamar om*

 
 
maria

maria

23 maj 2007 08:01

Förlåt om jag tränger mig på eller lägger mig i men jag har arbetat inom socialpsykiatrin och annat så mycket och min uppgift har bland annat varit att lotsa människor rätt, att ge information så när jag läste detta tog min yrkesroll över i min sjukskrivning...

Du ska ta kontakt med husläkare alternativt läkare på vårdcentralen och få en tid där, där förklarar du ditt mående för läkaren som kommer att remittera dig vidare till rätt instans.

Så ska det gå till och bör gå till men jag kan inte ge några garantier... Jag kan dock säga att då har du gjort som du ska i alla fall och förhoppningsvist blivit remitterad vidare till rätt instans.

Lycka till och kram på dig, imorgon blir nog en bättre dag!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

23 maj 2007 09:44

Hej!
Du får så gärna "tränga dig på och lägga dig i"!!! Jätteroligt att du hittat hit!

Tack för vägledningen! Ska försöka ta mig i kragen idag och ringa. Det värsta är bara att idag är det faktiskt(!) en något bättre dag - och då brukar saker inte heller "bli av".... Då vill jag helst förtränga mina dåliga dagar.... Men, men, idag SKA *ler* jag försöka ringa och försöka "hitta rätt"! =)
TACK för att du tittade in!!!
Kramar

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

 
maria

maria

23 maj 2007 18:13

Skönt att jag inte la mig i...

Det är faktiskt oftast så att när man mår som sämst så har man minst förmåga att ta kontakter med andra. Så jag tycker att du kan ta kontakt även om du inte är så nere som igår, du förklarar helt enkelt att du brukar må så och inte orkar med det.

Jag hoppas att det gick vägen idag för dig med kontaktandet.

Kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

24 maj 2007 13:48

TACK för din omtanke!!!
Jag kom ingenvart igår.... =| Jag hade FAKTISKT tänkt ringa, men som vanligt så körde hela tillvaron ihop sig för mig, så det "blev inte av". Det känns som att saker aldrig "blir av" för min del... Men, men, det är väl bara att ta nya tag! Ska försöka ringa imorgon fm.
Stor KRAM =)

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 10 april 2009 12:58

Det låter som att det mesta i mitt liv är skit(!), men så är det inte... Mitt mående går väldigt mycket upp och ner. Jag kan må okej ena stunden, men i nästa stund (av olika anledningar) kan jag rasa fullständigt ner på botten. Och när jag väl är ner...

Av Anna - 8 april 2009 08:08

Vem är jag egentligen??? Tycker att jag känner mig själv rätt bra, men gör jag det egentligen? Jag har ju inte lyckats få någon i min närhet, eller de psykologer jag varit hos, att förstå vem jag är, hur jag mår och vad jag behöver.... Kan jag verkli...

Av Anna - 5 april 2009 19:12

Så fort jag kommer in i mina svarta perioder beskyller min sambo jämt mig för att vara arg.... Det spelar ingen roll huuuuuur många gånger jag försöker förklara, och tala om, att jag är inte arg - utan att jag mår dåligt!!!!!!! Vad får man till svar?...

Av Anna - 4 april 2009 11:31

Fasen, jag mår verkligen skit idag =( Jag orkar inte ens ta mig i kragen och gå ut i trädgården i solskenet! Jag vill bara sova, vet inte om jag egentligen vill vakna upp igen... Jo, det vill jag!!! Men jag vill sova läääänge!!!!!!!! Jag orkar inte m...

Av Anna - 4 april 2009 08:46

Nu har jag gått med ångest i flera dagar =( Jag tar mina Attarax när det är som värst, och de hjälper för ett tag... Men igår började jag känna av hjärtklappningen också - vilken jag inte känt av på flera år. Jag förstår inte vad jag ska göra eller v...

Ovido - Quiz & Flashcards