Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

Knäckt..... - igen!

Av Anna - 24 maj 2007 16:27

Varför tillåter jag mig själv hela tiden att knäckas??? Jag insåg igår att jag faktiskt har blivit knäckt - igen.....

Jag gick till min lilla häst igår kväll för att hämta lite energi och reda ut mina tankar lite; då insåg jag plötsligt att min sambo faktiskt lyckats knäcka mig. =|

Jag förstår inte varför folk vill knäcka mig, trycka ner mig så långt ner i skosulorna de bara kan????? Är det något jag gör, som får folk att "vilja" göra det? Tillåter jag dem att göra det????

Det kanske beror på att jag alltid fått stå ut med skit från det att jag var liten, att jag redan från barnsben fått ta hand om allt, se all skit och ta hand om alla?! För om inte jag tog hand om min "mamma", "pappa" och lillasyter - vem skulle göra det då?! Jag var ju tvungen att göra det. Fast jag såg det ju inte som ett tvång när jag var liten; jag såg det mer som naturligt. - Hur naturligt det nu kan vara?! Men i min "värld" var det ju naturligt, det var ju jag som var stark, det var ju jag som orkade...


Jag försöker ju förklara mig själv så gott jag kan för min sambo, men han förstår mig ju inte i alla fall. Jag har ju försökt förklara mig i flera år nu utan framgång, så varför försöker jag lura mig själv till att tro att han nog en dag kommer att göra det????!!!! Han kommer ALDRIG att göra det.... Det stod klart för mig igår att han aldrig kommer att förstå mig - för han VILL inte göra det... =| Men han påstår att han älskar mig! Hur i h-vete han nu kan påstå något sådant?!

När jag förra våren "gick in i väggen" så kände jag ingen glädje i något, jag kände så ofta att "jag orkar inte mer" - men jag hade livsLUST, men den har jag förlorat....! Jag ser mig i spegeln och ser ett helt tomt ansikte, ett ansikte helt utan glädje och livsLUST... Jag stannar kvar för mina älskade barns skull(!) - för vem skulle annars ta hand om mina älsklingar???!!! Men jag känner ingen livslust - och det är en riktigt jobbig känsla...


Jag är så fruktansvärt trööööött... Jag ska hela tiden vara den som fixar och ordnar,ser till att saker händer, ska alltid vara den spralliga och roliga, ska alltid reda ut saker, ska alltid hjälpa alla andra.... Jag hjälper så gärna alla andra (även om jag så skulle gå under på kuppen!!!) för då vet jag att jag gör någon glad, då får jag förhoppningsvis uppmärksamhet och kanske tacksamhet, då kanske någon tycker om mig - då kanske någon SER mig! Jag vet ju att det är den lilla, ensamma, sorgsna, flickan inom mig som behöver detta - det är hon som behöver att jag gör allt detta, så att hon får den uppmärksamhet hon så desperat behöver..... ="(  Det är hon som gör så att jag så oerhört gärna vill vara överallt och hjälp allt och alla, det är hon som nästan gör så att jag nästan uttnyttjas i mitt sökande efter uppmärksamhet.... =|

 
 
maria

maria

24 maj 2007 18:24

Åhh, vad jag känner igen det där....

Känner du att barnen ger dig påfyllning? Det gjorde faktiskt jag, även om de suger musten ur en oxå (ler).

Kan du ta dig tid till dig själv, ge dig själv uppmärksamhet? Ge dig ett gott bad med mycket doft, en fredagsbakelse, en god bok???

Kan du försöka att finna ro med dig själv? Säga till dig själv varje morgon du vaknar och ser dig i spegeln: "Du, tjejen, det är du och jag, vi ska igenom det här livet och visst ska vi ha kul på vägen? Du, tjejen, jag klarar mig inte utan dig, jag tycker om dig..." Kan du fylla på dig själv på det sättet så tror jag att du snart kan komma att se klart på vad du vill och behöver.

Stor kram på dig och du! Tyck om dig själv, du är värd det!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

25 maj 2007 09:45

TACK vännen!!!
Jo, barnen ger mig otroligt mycket påfyllning!!! Men som du skriver så kan de ju konsten att suga musten ur en! =) =)
Det här med att ta mig tid till mig själv är det dåligt med, tyvärr.... =| Jag hinner aldrig samla tankarna tillräckligt för att göra det, det är alltid något nytt jag måste göra eller tänka på, eller så kommer min sambo och säger något som får mig att åka ner under ytan.... =( Och jag önskar jag kunde säga det, du skriver, till mig själv när jag ser mig i spegeln - men varje gång jag ser mig i spegeln så ser jag bara en ledsen, sårad och tom blick... Och den personen jag ser där vill jag helst förtränga.... Men jag ska försöka, jag ska försöka tycka om mig själv!
Många KRAMAR till dig vännen!!!

http://www.dandelionchild.bloggagratis.se

 
Solgul Maskros

Solgul Maskros

28 maj 2007 12:44

Kära lilla vackra Anna!

Vad ska jag säga för att ge dig tröstande ord. Först vill jag säga förlåt för att jag inte besökt dig på länge menmin dator gör att jag inte kan kika runt och då blir det bara att skriva i min egen blogg...

Jag vill säga om din sambo, det är nog svårt att förstå för dom för det finns inte i deras reptilhjärnor, det näda som finns är mat och föröka sig. Nä, inte så illa men en karl tror att de är psykologiska men som sagt så vet vi att det är dom inte och så sitter de och gör sig dumma över oss och slänger ur sig dumma saker och gör oss mer ledsen det är deras psykologi.
Men jag hoppas i framtiden att våra sambor kan i framtiden förså oss...

Kramar till tusen och jag sänder många tankar till dig...

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se/#152323

 
Stina

Stina

30 maj 2007 12:36

Men älskade älskade vän,du får inte vara ledsen,då gråter änglarna.
Det kanske kommer en dag då du kan säga bra saker till dig själv,jag hoppas verkligen det!
Du duger som Du är och Du är bra som den Du är.
INGEN är som just Du,kom ihåg det!!
Du är värdefull*kramar om*

http://Stintos.mittspejs.se

 
pia

pia

1 juni 2007 12:26

Hej vän !

Hoppas att du mår bättre???
En dag i taget,
Annars blir det kaos...
Allt gott till dig.
Ta hand om dig nu en dag i taget. Gör det DU tycker är roligt...
10000 kramar vi hörs!



http://maskrosblomman

 
Solgul Maskros

Solgul Maskros

9 juni 2007 10:43

Lilla Vackra anna var är du, är orloig för dig...

Saknar dig min älskade vän

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se

 
Gisan

Gisan

9 juni 2007 19:08

Åh så jag önskar jag kunde ge dig lite positiv energi. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
pia

pia

16 juni 2007 23:49

Jag önskar dig en skön sommar och jag hoppas att du åter kommer och att allt är bra med dig?
Saknad och orolig över dig!
Hopp och kram
LYCKA TILL DITT LIV!

http://maskrosbomman

 
Ingen bild

pia

22 juni 2007 13:41

Hoppas allt bra med dig?
Jag vill önska dig en trevlig midsommar och allt gott i livet.
KRAM

 
Ingen bild

Maskros...

1 augusti 2007 03:49

Uppmärksamhet, och bekräftelse får man... när man börjar säga ifrån.

Och när man börjar titta på, vilka man omger sig med... att försöka få bekräftelse eller uppmärksamhet, beröm, bli sedd, av autister... det är som att springa efter något som inte kommer ske. De har svårigheter med sig själva, och är egoister, känner bara åt sitt eget håll... Det finns hjälp för dem, hos t ex missbruksenheter, alanon, behandlingshem... (det måste inte vara droger med i bilden) MEN, din sambo missbrukar DIG. Det hörs ju i allt du berättar här... Han borde söka hjälp. Men sålänge du gör allt åt honom, servar, "tigger" om att bli sedd, få bekräftelse, så länge kommer han inte ens att anse att han behöver hjälp. Du gör ju allt ÅT honom, iställer för att bry dig om dig själv, och säga ifrån, -GÖR själv. Då är det ju inga problem i HANS värld, att han behöver hjälp med något, för du fixar ju allting. Du skämmer bort honom, även han får svårt att inse, att han har problem, sålänge "mamma" fixar allting. Du tar på dig ansvar för andra, istället för att säga ifrån.

Den som säger ifrån, och kan säga -NEJ, nu får det vara nog!! Den får automatiskt uppmärksamhet, respekt, blir sedd, folk hajjar till... det blir uppåtgående spiraler, istället för nedåtgående.

Allting bygger vi... vi bygger även oss själva... ett steg i taget. Genom att även kunna säga ifrån och säga nej.

Om ANDRA har problem och svårigheter att respektera DITT nej... så gör DOM fel! Ett nej betyder nej. Och om andra inte förstår detta, så är det aldrig ditt fel. Alla måste vi respektera varandras NEJ, och att vi alla säger ifrån. Om din sambo eller andra blir sura då, så be dom söka hjälp, redan där! I tid... låt inte andra styra dig, bestämma över dig, bli arga på dig, bara för att DOM har problem att förstå saker här då, och att du säger ifrån. Be dom söka hjälp.

Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 10 april 2009 12:58

Det låter som att det mesta i mitt liv är skit(!), men så är det inte... Mitt mående går väldigt mycket upp och ner. Jag kan må okej ena stunden, men i nästa stund (av olika anledningar) kan jag rasa fullständigt ner på botten. Och när jag väl är ner...

Av Anna - 8 april 2009 08:08

Vem är jag egentligen??? Tycker att jag känner mig själv rätt bra, men gör jag det egentligen? Jag har ju inte lyckats få någon i min närhet, eller de psykologer jag varit hos, att förstå vem jag är, hur jag mår och vad jag behöver.... Kan jag verkli...

Av Anna - 5 april 2009 19:12

Så fort jag kommer in i mina svarta perioder beskyller min sambo jämt mig för att vara arg.... Det spelar ingen roll huuuuuur många gånger jag försöker förklara, och tala om, att jag är inte arg - utan att jag mår dåligt!!!!!!! Vad får man till svar?...

Av Anna - 4 april 2009 11:31

Fasen, jag mår verkligen skit idag =( Jag orkar inte ens ta mig i kragen och gå ut i trädgården i solskenet! Jag vill bara sova, vet inte om jag egentligen vill vakna upp igen... Jo, det vill jag!!! Men jag vill sova läääänge!!!!!!!! Jag orkar inte m...

Av Anna - 4 april 2009 08:46

Nu har jag gått med ångest i flera dagar =( Jag tar mina Attarax när det är som värst, och de hjälper för ett tag... Men igår började jag känna av hjärtklappningen också - vilken jag inte känt av på flera år. Jag förstår inte vad jag ska göra eller v...

Ovido - Quiz & Flashcards